Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Węgorzewo: Oszustwo "Na Policjanta". Mężczyzna stracił ponad 200 tys. zł

Mateusz Bagieński
Mateusz Bagieński
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Archiwum
Pewien 79-letni mężczyzna chciał uchronić swoje pieniądze przed złodziejami, którzy rzekomo włamali się na jego konto. W efekcie mieszkaniec Węgorzewa stracił oszczędności życia. Tym razem była to historia ,,na policjanta”.

Mężczyzna stracił ponad 200 tysięcy złotych

3 sierpnia 2023 roku, do 79-latka zadzwonił mężczyzna który twierdził, że jest policjantem z wydziału śledczego. Następnie poinformował mieszkańca Węgorzewa, iż na jego konto włamali się oszuści. Aby pomóc starszemu mężczyźnie nawiązał kontakt z prezesem banku i podał numer konta, na który powinien przelać swoje wszystkie pieniądze. Aby nadać tej historii wiarygodność mężczyzna kazał 79-latkowi nie rozłączać się i wybrać nr 997 w celu zweryfikowania dzwoniącego. Osoba, która zgłosiła się po wykręceniu numeru alarmowego, potwierdził tożsamość oszusta jako policjanta. Mieszkaniec Węgorzewa przelał ponad 200 tyś zł. na konto podane przez rzekomego policjanta. Po całym wydarzeniu pokrzywdzony zadzwonił do syna, który uświadomił go, iż padł ofiarą przestępstwa. Mężczyzna o zdarzeniu powiadomiła węgorzewską policję.

Jak nie paść ofiarą oszustwa? Policja apeluje

Apelujemy do wszystkich, szczególnie do starszych osób, aby przestrzegały prostych zasad, które pozwolą zminimalizować możliwość oszustwa.

Pamiętajmy, że policjanci nigdy nie zwracają się z prośbą o wpłacenie pieniędzy. Nigdy nie proszą o branie kredytów w ramach pomocy w działaniach operacyjnych! Żaden funkcjonariusz nie może też żądać ani przyjmować pieniędzy za prowadzoną sprawę. Nie zwracają się też do osób postronnych o pomoc w celu planowanego zatrzymana przestępcy - oszustwa. Jeżeli tylko mamy do czynienia z taką prośbą, telefoniczną czy w kontakcie osobistym, możemy mieć pewność, że mamy do czynienia z oszustem i w takim przypadku natychmiast kontaktujmy się z Policją. Ponadto zawsze upewnijmy się, że w prawidłowy sposób rozłączyliśmy telefoniczną rozmowę. Dopiero, gdy będziemy pewni, że rozmowa jest całkowicie zakończona, a w słuchawce słychać poprawny sygnał rozłączenia ( najlepiej odczekać jeszcze dla bezpieczeństwa 2- 3 minuty), wtedy można wybrać kolejny numer np. na Policję lub do rodziny.

Nie przekazujmy pod żadnym pozorem danych do kont bankowych, a także pieniędzy osobom obcym. Nie ulegajmy presji czasu wywieranej przez oszustów. W momencie, kiedy ktoś będzie chciał nas oszukać, podając się przez telefon za policjanta – zakończmy rozmowę telefoniczną i zgłośmy to w najbliższej jednostce Policji.

Zwracamy się również z apelem do osób młodych - informujmy naszych rodziców i dziadków o tym, że są osoby, które mogą chcieć wykorzystać ich życzliwość. Powiedzmy im jak zachować się w sytuacji kiedy ktoś zadzwoni do nich z prośbą o przekazanie lub pożyczenie dużej ilości pieniędzy. Zwróćmy uwagę na zagrożenie osobom starszym, o których wiemy, że mieszkają samotnie. Zwykła ostrożność może uchronić ich przed utratą zbieranych latami oszczędności.

Źródło: KPP Węgorzewo

NAPISZ DO NAS

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Chcesz, żebyśmy opisali ważny problem lub nadchodzące wydarzenie? Napisz do nas! Informacje, zdjęcia i nagrania możesz przesłać nam na [email protected]

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wegorzewo.naszemiasto.pl Nasze Miasto